Leopoldsburg 2012

Echt uitnodigend was het weer vanochtend niet toen ik opstond. Even met Chicka overlegd die ik uit bed belde. We gaan gewoon, tis droog en vanmiddag komt de zon door. Zeggen ze. Toch maar voor de zekerheid regenbroek meegenomen. Dit HD-treffen heb ik al een paar keer op zaterdag bezocht en heb zelfs een weekend overnacht in het weiland met opgedroogde koeievlaaien. Dat was ook een hele belevenis.
Met zn allen 2 wc’s delen en gewoon niet douchen. Lekker stinken, maar omdat iedereen dat doet val jij niet eens meer op. Maar afijn, ik dwaal af.

Tegen 10 uur zijn Chicka en ik bij de Kogelvanger. Voor mij een long time no see.
Het merendeel van de rijders ken ik op 3 na. Ene Sander die een ritje komt “proeven”. En 2 van Amersfoort die gewoon gezellig meerijden op uitnodiging van Don Stephano. Ze moesten er wel een stukkie voor omrijden….

Na de koffie vindt Raf het tijd worden om te vertrekken. Met 17 motoren rijden we braaf achter hem aan. Via Chaam binnendoor richting Postel en Lommel. Onderweg rijden we regelmatig over nat wegdek. Wij rijden achter de buien aan dus . Goed geregeld Raf!
Ik word op de kiek gezet door Tonnetje: Ene Jan uit Amersfoort die met een wijnvat achter zijn Harley rijdt. Eentje die niet stil kan zitten op zijn motor blijkt wel. Zelfs met een I-pad maakt hij foto’s onder het rijden.

Via Balen komen we 2 uur later aan in Leopoldsburg waar het nog redelijk rustig is. Natuurlijk betalen we een 10tje om in het centrum te mogen rijden. Daarvoor komen we toch! Alvast een eerste rondje en dan parkeren we midden op de splitsing. Unieke plek. Helmen gaan in de ton. Tonnetje tovert er broodjes en blikjes bier uit. Lekkere lunch. Heeft ie goed geregeld. Zon begint toch weer aardig warm te worden en ik heb alweer spijt van mijn lange mouwen. Op de bikersmarkt komen we de rest weer tegen. Er worden hamburgers en friet gescoord. Sander heeft net een reis van 3 weken Frankrijk erop zitten met zijn Dyna en vertelt er enthousiast over. Raf krijgt het op zijn heupen en gaat rondjes rijden, zoals altijd. Dat is voor hem de kik.

Vanochtend was het hier blijkbaar ook nog druilerig, waardoor er minder bezoekers zijn dan andere jaren. Maar het is opgeklaard en de zon is weer goed warm. Tegen 3 wordt het drukker. De rondrit vertrekt toch nog met zo’n 700 motoren. In het centrum zijn zo’n 1300 motoren geteld. De straatjes en terrassen lopen vol met kijklustigen die zich vergaapten aan al die machines van hetzelfde legendarische merk. Daar hield de gelijkenis trouwens ook meteen op, want qua uitvoering en aankleding waren er geen twee gelijke exemplaren. Een Harley met aangebouwd ligbad of met aangekoppelde bierton, het zat er allemaal tussen.

Eenzelfde verscheidenheid vond je terug op de zadels. De ene rider al wat ruiger dan de ander, de babes in strak zwart leder in allerlei ongewone posities. Sommigen hadden wel een heel originele manier om iemand mee te nemen op de motor. (dit heb ik ff gejat uit een Belse krant, want ik vond het zo leuk beschreven!).
Tonnetje en zijn maat gaan rondrijden. Rasta-pruik op, shirts aan. Don Stephano op de ton en ik mag op de tank : Veronica-zit. Een hele eer en mn eerste keer.
Ligt best lekker en ondertussen kun je lekker ouwehoeren. Ik moest wel stil liggen zei hij, hij was niet van steen. Moest hij nodig zeggen, als hij ging schakelen was ik ook niet van steen.

Nog even een bierstop voor Stephano. We zijn goed op de kiek gezet en staan zelfs in een Belse krant!

Ik moet helaas op tijd weg en de meesten rijden mee terug. Rond half 5 al. Ik ga dus de Bikini Bike Wash missen op de markt en nog veel meer gezelligheid. Hoe meer bier op, hoe gezelliger het o.a. wordt in de badkuip!. Stephano rijdt voor naar de Kieviet en daar op het terras borrelen we nog even na. Ik ben ondertussen half doof van de open uitlaten van Sander. Dan geven die van mij toch echt wel een beschaafd geluidje….
De verdere terugweg houden we het gelukkig droog op wat druppels na.
Tegen 7 parkeer ik Snake bij mijn moeder. De teller staat precies op 222,2 km!
Als ik naar binnen loop, begint het me toch te hozen!
Had ik ff mazzel……

Nog wat pics:

1 comments

Plaats een reactie